دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 خرداد 1403 - 13:17
زارع:

آثار نیک تأسیس بنیان رفیع علمی انتهایی ندارد 

آثار نیک تأسیس بنیان رفیع علمی انتهایی ندارد 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان عنوان کرد: آثار «ماتاخر» فرد می‌تواند تا سال‌ها، بلکه قرن‌ها بعد از خود و حتی تا قیامت ادامه داشته باشد و انتهایی نداشته باشد که تأسیس بنیان‌های علمی در این زمره است.
کد خبر : 917562

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیکر استاد بسیجی و رزمنده دفاع مقدس و رئیس اسبق دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان بر روی دستان دانشگاهیان این واحد بدرقه شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان در مراسم وداع با پیکر استاد بسیجی، ایثارگر هشت سال دفاع مقدس و رئیس اسبق دانشگاه آزاد اسلامی لارستان که با حضور استادان، کارکنان، دانشجویان و خانواده وی برگزار شد، گفت: تأسیس بنیان بزرگ علم و دانش در یکی از دورترین مناطق کشور به مرکز و توسعه علم و آموزش در آن منطقه شایسته تقدیر فراوان است.

مهدی زارع با اشاره به اینکه اعمال انسان براساس آیات و روایات به دو دسته «ما تقدم و ما تأخر» تقسیم می‌شود، ادامه داد: اعمال «ماتقدم» با مرگ انسان بسته خواهد شد؛ اما آثار «ماتاخر» فرد می‌تواند تا سال‌ها و بلکه قرن‌ها بعد از خود و حتی تا قیامت ادامه داشته باشد و انتهایی نداشته باشد که تأسیس بنیان‌های علمی در این زمره است.

آثار نیک تأسیس بنیان رفیع علمی انتهایی ندارد 

وی متذکر شد: همکاری در تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان و تلاش به‌منظور به ثمر رسیدن و بالندگی این مجموعه علمی، مرهون تلاش‌های ۲۵ ساله این مرد خستگی‌ناپذیر است که عمر خود را وقف خدمت به اعتلای علم و فرهنگ منطقه لارستان بزرگ کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان با بیان اینکه دانشگاهیان این دانشگاه قدرشناس انسان‌های خدوم هستند، توضیح داد: با مرگ این انسان بزرگ، آثار اعمال خیر وی بسته نخواهد شد و تا زمانی که دانشجویی یا استادی در این واحد دانشگاهی به تحصیل و تدریس علم و دانش مشغول است و فارغ‌التحصیلان این مجموعه علمی در پست‌های مختلف در کشور، منشأ آثار و خدمات هستند، ثواب آن به این انسان فرهیخته خواهد رسید.

زارع با اشاره به خدمات گسترده زاهدی در ده‌ها سال سابقه خدمت در دانشگاه آزاد اسلامی لارستان گفت: همکاران قدرشناس این واحد دانشگاهی با حضور در این مراسم نشان دادند که هیچ‌گاه خوبی‌ها را فراموش نکرده و خادمان علم و همکاران صدیق خود را از یاد نخواهند برد.

میدان‌داری زاهدی در عرصه علم و پژوهش باعث ماندگاری وی در سپهر تاریخی لارستان شده است

مراسم گرامیداشت استاد اسعد زاهدی از بنیانگذاران دانشگاه آزاد اسلامی لارستان در مسجد فضل الله خانی شهر لار هم برگزار شد. 

به گزارش آنا در این مراسم که با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، استادان، کارکنان، نخبگان علمی و فرهنگی شهرستان، دانشجویان، خانواده وی و مردم فهیم لارستان برگزار شد؛ مهدی زارع ضمن تشکر از حضور صمیمی مردم شریف و قدرشناس لارستان در مراسم گرامیداشت استاد اسعد زاهدی گفت: درست است که این مرد بزرگ اهل شهر لار و لارستان بود، اما خدمات او به گونه‌ای بود که از وی شخصیتی فرامنطقه‌ای ساخته بود.

آثار نیک تأسیس بنیان رفیع علمی انتهایی ندارد 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان در خصوص ساخت بنای علمی دانشگاه آزاد اسلامی لارستان و آثار آن در تربیت ده‌ها هزار دانش آموخته موفق در منطقه، استان و کشور گفت: امروز بسیاری از دانش آموختگان این مجموعه علمی در سمت‌های مختلف و مهم استانی و کشوری مشغول به فعالیت هستند و این موضوع افتخاری برای این مرد بزرگ و لارستان است.

زارع ضمن اشاره به این موضوع که در مدیریت هر فردی قطعا خطا‌ها و محاسن توامان دیده می‌شود، اظهار کرد: به رغم طبیعی بودن وجود نقد و انتقاد به دوران مدیریت هر مدیری، باید گفت که زمان مدیریت استاد زاهدی، یکی از موثرترین دوره‌هایی بود که پیشرفت‌های موثر و قابل توجهی در توسعه آموزش عالی جنوب فارس رقم خورد.

این مقام مسئول با اشاره به این موضوع که این مرد خدوم همواره تا آخرین روز‌های حیاتش، رابطه خود را با دانشگاه حفظ کرد و به هیچ عنوان این سنگر علمی را رها نکرد گفت: همین توجه ویژه و میدان داری استاد زاهدی به دانشگاه و عرصه علم و پژوهش باعث ماندگاری وی در سپهر تاریخی لارستان شد.

به گزارش آنا؛ استاد زاهدی بسیجی و ایثارگر هشت سال دفاع مقدس که سابقه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان را برعهده داشت روز گذشته بر اثر نارسایی کبدی در بیمارستان پیوند اعضاء شیراز فوت کرد و پیکر وی از سردرب دانشگاه تا قبور مطهر شهدای گمنام آرمیده در این واحد دانشگاهی بر روی دستان همکاران دانشگاه آزاد اسلامی لارستان تشییع و بدرقه شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته